Základní škola poskytuje základní vzdělávání žákům se zdravotním postižením, zejména s mentálním postižením, dále s těžkým mentálním postižením, se souběžným postižením více vadami, žákům s autismem a žákům se zdravotním znevýhodněním.
Základní škola
1. stupeň
První stupeň základního vzdělávání je zaměřen na získávání potřebných návyků spojených s vyučovacím procesem, ke kterým patří rozvoj sebeobsluhy, samostatná příprava pomůcek, rozvoj pozornosti, soustředěnosti, osvojování hravou formou poznatků z různých vzdělávacích oblastí. Klademe si za cíl, aby se žáci cítili bezpečně a spokojeně. Všechny tyto požadavky vycházejí z individuálních potřeb žáků, jejichž realizace vede k rozvoji rozumových schopností, rozvoji komunikace, posilování sebevědomí a sociálních vztahů.
2. stupeň
Na 2. stupni klademe hlavní důraz na oblasti výchovy, na komunikaci, kooperaci a plnohodnotné zařazení žáků do společnosti. Chceme, aby žáci zvládli sebeobsluhu, uměli číst, psát, počítat a osvojili si sociální dovednosti.
Vzdělávání je orientováno na žáka, respektuje jeho osobní možnosti a individuální potřeby a zájmy. Zajišťuje, aby se každý žák prostřednictvím výuky přizpůsobené individuálním potřebám a využitím podpůrných opatření, vyvíjel a dosahoval svého osobního maxima.
Cílem výuky na 2. stupni je vytvořit zázemí, které rozvíjí tvořivost a současně zohledňuje individuální možnosti.
Třídy ZŠ:
1. stupeň:
ZŠ I. (1. 3. a 5. ročník)
Třídní učitelka: Ľubica Pekarovič
2. stupeň
ZŠ II. (6. a 7. ročník)
Třídní učitel: Mgr. Miroslav Šimeček asistentka pedagoga: Marcela Hrozová
ZŠ III. (8. a 9. ročník)
Třídní učitelka: Mgr. Renáta Bajajová
Základní škola speciální
Činnost základní školy speciální se řídí zákonem číslo 561/2004 Sb., o předškolním, základním, středním, vyšším odborném a jiném vzdělávání (školský zákon), zejména § 16 a části druhé ve znění pozdějších předpisů.
V ZŠ speciální jsou vzděláváni žáci se zdravotním postižením, zejména s mentálním postižením, s těžkým mentálním postižením, se souběžným postižením více vadami, žáci s poruchou autistického spektra a žáci se zdravotním znevýhodněním.
Ve třídách je snížený počet žáků. Je kladen důraz na individuální přístup a uplatnění speciálně pedagogických vyučovacích metod. Je přihlíženo k individuálním potřebám žáků s uplatněním různého stupně podpůrných opatření.
Ve všech třídách ZŠ speciální pracuje souběžně s pedagogem alespoň jeden asistent pedagoga po celou dobu výuky. Odpolední činnosti zajišťuje školní družina.
Třídy ZŠ speciální:
ZŠS I.
Třídní učitelka: Mgr. Radmila Francová
Asistentka pedagoga: Vladislava Rozehnalová
ZŠS VII. Třídní učitelka: Eva Havlová
Charakteristika třídy:
Ve třídě jsou vzděláváni žáci podle ŠVP ZV „Škola pro radost“ I. díl, popř. II. díl.
Autistické třídy:
ZŠS II.
Třídní učitelka: Mgr. Helena Procházková
Asistentka pedagoga: Šárka Pavlasová
ZŠS III.
Třídní učitelka: Mgr. Dagmar Lužná
Asistentka pedagoga: Dana Sedláková
ZŠS IV.
Třídní učitelka: Mgr. Hana Cupáková
Asistentka pedagoga: Pavla Borcsiková
ZŠS VI. Třídní učitelka: Mgr. Ivana Usnulová Asistentka pedagoga: Bc. Petra Bojanovská
Charakteristika tříd:
Ve třídách jsou vzděláváni žáci s poruchou autistického spektra (PAS) a různým stupněm mentálního postižení od lehkého po středně těžké. Podle toho jsou dle možností rozřazováni do jednotlivých tříd.
Jsou vzděláváni dle ŠVP ZV „ Škola pro život“- LMP a ŠVP ZV „Škola pro radost“ I. díl.
Výuka je realizována v blocích formou strukturovaného učení s co největším stupněm vizualizace učiva. Ve výuce jsou uplatňovány prvky alternativní a augmentativní komunikace a logopedická průprava. Žáci pracují s denními režimy různého stupně, sloužící k vizualizaci prostoru a času. Velký důraz je kladen na sebeobsluhu a samostatnost a nácvik sociálních dovedností.
Rehabilitační třída
ZŠ spec. V.
Třídní učitelka: Mgr. Martina Halfarová
Asistentka pedagoga: Lenka Ryšánková Asistentka pedagoga: Bc. Simona Pýrková (zástup za nemoc p. Nečasové)
Charakteristika třídy:
Ve třídě jsou vzděláváni žáci s těžkým mentálním postižením a přidruženými vadami. Vzdělávají se podle ŠVP ZV „Škola pro radost“ II. díl.
Výuka je zaměřená především na rozvoj sebeobsluhy, sociálních dovedností a relaxačních technik. Součástí jsou prvky bazální stimulace, muzikoterapie, ergoterapie, alternativní komunikace a strukturalizace.
Nácvik jednotlivých dovedností spočívá především ve využívání krabicových úloh a manipulačních činností, které rozvíjí u žáků hrubou a jemnou motoriku.