Šablony OP JAK II, umělecká gramotnost - ZŠS III.

V rámci tematického projektu zaměřeného na rozvoj umělecké gramotnosti se žáci seznamovali s klasickými pohádkami – O veliké řepě, Perníková chaloupka, Boudo, budko a Červená karkulka. Každá z těchto pohádek sloužila jako inspirace pro širokou škálu aktivit, které rozvíjely dětské estetické vnímání, tvořivost, jazykové i pohybové dovednosti. Po společném čtení a vyprávění pohádek žáci pracovali s dějovou posloupností, povídali si o postavách a důležitých událostech v příběhu. Následně zkoušely dramatizaci – představili si, jak by se postavy pohybovaly, mluvily nebo jednaly. Během pohybových her si osvojovali klíčové momenty z příběhů, posilovali koordinaci a vnímání prostoru. Součástí činností bylo také výtvarné ztvárnění pohádkových motivů, kde žáci využívali různé výtvarné techniky. Pracovali s akvarelovými pastelkami, temperovými barvami a vyráběli originální pohádkové záložky. Každá aktivita rozvíjela jejich kreativitu, estetické cítění i schopnost vyjadřovat se různými uměleckými prostředky. Žáci si prostřednictvím známých příběhů upevňovali porozumění textu, učili se posloupnosti děje a rozvíjeli vztah k literatuře, výtvarnému umění i dramatické výchově.